Aici puteti gasi lista cu inventii selectate in vederea participarii Romaniei sub egida MCI la cea de 47-a editie a Salonului International de Inventii de la Geneva
Se pare ca noi avem un minister dedicat cercetarii si inovarii. Se pare ca, pe langa universitati, avem o lista de institute de cercetare care lucreaza pe diverse teme, aveti mai sus lista de unitati de cercetare cu autorii inventiei si cu subiectul inventiei.
Dintre toate aceste institute participante la salonul de Inventica de la Geneva, se pare ca medalie de aur or luat doi profesori ai Universitatii Politehnica Timisoara (UPT), Facultatea de Electronica si Telecomunicatii (ETC, asa se numea inainte) si pe care am absolvit-o si eu si care facultate ETC era considerata cea mai grea, iar UPT printre cele mai bune din tara (asa cum colegii din Bucuresti, Cluj sau Iasi spun ca a lor ii cea mai buna). Inventia lor consta intr-un stick, insa nu pe USB, ci pe Ethernet. Astept sa il vedem in productie si daca ii posibil in Romania.
Aici apare dnul profesor Roland Szabo, unul din cei doi profesori castigatori, alaturi de un domn din guvern si de o doamna care se potriveste ca nuca in perete cu tema cercetarii, ea avand un nivel de pregatire similar primei doamne antedecembriste si care doamna era, tot asa, dupa studii indelungate, promovata si acceptata ca membru al Academiei Romane.
Aici puteti gasi cateva informatii despre lucrarile dnului profesor Aurel Gontean. Am cautat ceva material video, dar nu am gasit. Noi am facut in facultate Circuite Integrate Digitale 1 si 2 cu dansul. Tin minte ca o fost un proiect care ne-o placut si pt care am muncit chiar si noi, studentii mediocri – “baieti de la tara plecati la oras / c-o palma de slanina s-o bucata de cas”, iar proiectul presupunea semaforizarea unei intersectii folosind circuite integrate digitale (porti logice, numaratoare, etc). Desi nu am auzit pe vremea aia de PLC – controler logic programabil sau controler programabil logic, pana la urma cam tot asta face si el, tot cu porti logice intr-un fel sau altul, iar de vreo 5-6 ani cam cu asta ma chinui si eu, tematica asta a programarii logice m-o urmarit cumva mereu. Pe de alta parte, discutand la un moment dat despre posibilitaea unui proiect de programare a flapsurilor si eleroanelor unui avion, mi s-o pus in fata o schema care ghiciti ce continea! Da, continea porti logice. Asa cum partea de safety a unui echipament presupune o serie de relee speciale de safety cu electronica redundanta si doar logica cablata (nu intram in discutia cu modulele galbene de PLC), tot asa in sisteme de siguranta a avioanelor nu se foloseste cod normal de programare fie el de nivel jos, mediu sau inalt, ci se folosesc scheme logice care, desi presupun un efort mai intens in design pentru scheme complicate, pot fi 100% deterministice si modelate matematic si pot exclude complet erorile de programare. Astept comentarii aici de la cei care nu sunt de acord 🙂