Siemens – modelul meu de companie

Pe site-ul meu anume aici http://artan.ro/courses/ am pus pentru cei din domeniul tehnic un curs practic de programare PLC in limba romana, cursul este gratis si are 7 sectiuni din care 4 sunt gata, trebuie doar sa va inscrieti. Sectiunea 5 este in lucru, iar din ea m-am gandit sa va prezint rubrica pe care eu o numesc “Sa ne dea de gandit” si care in cazul asta este mai putin tehnica, insa aici eu prezint motivele pentru care Siemens este modelul meu de companie (pe langa ca produce PLC+HMI):
– inca din iarna 2018 am ajuns indirect la Dacia, cred ca m-am descurcat binisor, apoi prin alta firma am ajuns din nou in toamna si cred ca m-am descurcat binisor. Sper sa mai ajung la Dacia, si sper sa ma descurc tot asa, binisor, iar pe viitor sper ca ARTAN sa devina un furnizor Dacia. Aici puteti vedea ce inseamna procesul de productie Dacia, eu am lucrat in doua hale apropiate, ambele din sectia de motoare. Pentru mine a ajunge la Dacia a fost si ramane o mandrie si un vis implinit. Un alt vis era sa lucrez direct la Siemens, in acest sens am avut discutii cu echipa de la Brasov insa discutiile nu s-au finalizat cu succes din mai multe motive (eu prefer colaborare si nu angajare, in plus, nu-mi place sa zbor). Am aflat insa cu ocazia asta cu ce se ocupa baietii de la Siemens, gasiti mai multe aici, ii vorba de ceva turbina de incalzire a gazului ce vine prin gazoductul North Stream. Nu stiu foarte multe detalii, insa va rog sa va imaginati si voi ca o astfel de companie lucreaza la cel mai inalt nivel si are proiecte la nivel continental sau chiar intercontinental.
– in primavara 2018 am ajuns din pacate si in spital, nu mai intru acuma in detalii (cine ma stie, ma cunoaste), cert este ca am fost intr-o situatie destul de grava, iar in cazrul unor investigatii complexe am fost programat si la examen RMN. Colega care m-a dus cu scaunul la subsolul cladirii unde era aparatul RMN imi tot spunea pe drum ca acel aparat ii foarte periculos, face un zgomot puternic si infiorator. Peste astea se suprapuneau gandurile mele ca nu stiu daca voi mai putea merge vreodata sau noptile nedormite in care ma gandeam unde si ce analize trebuie sa fac ca sa fie cat mai bine, eventual sa am o certitudine sau macar niste concluzii clare (fie ele si pesiminte, dar reale). Am ajuns la subsol, am semnat o hartie, apoi m-au bagat la inspaimantatorul aparat. Si ce credeti ca scria pe acel RMN? Da, scria Siemens! Atunci am spus, nici nu stiu daca m-o auzit cineva, nici nu mai conta: Siemens, eu programez masini cu Siemens! Si m-am linistit dintr-odata. Era intr-adevar un zgomot mai ciudat, pt mine ca inginer era un zgomot de bobine destul de cunoscut (de la relee) care avea diferite frecvente, iar eu am mai avut poate norocul sa nu fiu introdus cu capul inainte si complet. Trecand peste si ajungand la concluzie, faptul ca acel RMN era Siemens insemna pentru mine o garantie a profesionalismului unei radiografii imagistice, la care daca adaugam niste medici care au stiut sa o interpreteze corect, atunci iti poti recapata un confort in situatiile cele mai critice ale vietii.
– in iarna lui 2019 (as spune ca acum daca acum ar putea fi consemnat) am zis ca daca tot traiesc si sunt destul de bine sa incerc sa fac niste munca voluntara pentru semenii mei (si pentru mine, pe unii nu ne fac fericiti doar banii) si sa vad cam cum stam noi cu multinationalele din Romania. Vreau sa precizez, eu sunt un produs al multinationalelor, inca de la inceput am lucrat aproape exclusiv in multinationale, iar acum ca PFA lucrez aproape exclusiv cu multinationale si sper ca ARTAN va lucra aproape exclusiv cu multinationale (nu cred ca as incerca/accepta vreodata vreun contract cu statul roman). Insa eu mai consider ca aproape deceniul petrecut in multinationale ma face pe mine si sper ca si pe noi, ca generatia nascuta ’80, sa spunem asa, cumva a doua dupa generatia nascuta ’70 care este prima formata in multinationale (generatia de “manageri”), spuneam ca ne face datori sa explicam generatiilor de dupa (’90, ‘2000, samd) cum este cu aceste multinationale. Iar in acest demers, am inteles si eu ca procentul din profit / cifra de afaceri este un indicator al performantei unei companii. Eu incerc sa ma focalizez pe partea plina a paharului si sa va spun ca “Continental Automotive Products SRL” din Timisoara are declarat ca procent de profit din cifra de afaceri pe anul 2017 22,28%, printre putinele multinationale cu un procent cu doua cifre (ba chiar cu prima cifra 2). Nu o sa intru mult in detalii, in Romania la companiile mari se plateste impozit dupa profit, de aceea majoritatea covarsitoare a lor nu declara profit sau sunt chiar pe pierdere (va las sa le descoperiti singuri). Continental a cumparat divizia Siemens VDO, stiu oricum ca a existat la un moment dat si un mare scandal cu Siemens si plata taxelor, in orice caz, despre declaratiile pe 2017 ale Continental / Siemens VDO se poate spune ca sunt curate desi nimeni din statul roman nu ii obliga (sau macar controla) sa isi declare un astfel de profit. Asta inseamna sa ai etica in afaceri, asta inseamna sa iti pese de statul si inclusiv de oamenii unde iti desfasori activtatea, asta inseamna sa nu aplici dubla masura. Cat despre restul…

Leave a Reply

Close Menu
Translate »
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial
ARTAN