Aici omul asta super tare vorbeste despre un sistem de invatamant cumva inversat, iar el da exemplul cu privire la ce numeste el “presiunea educationala” care scade pe masura ce creste numarul de clase absolvite, inclusiv facultate. Eu as das un alt exemplu care sa exemplifice un sistem de invatamant inversat, iar acesta se refera la tipologia, perceptia si notarea elevilor de catre profesori:
In varianta oficiala exista 3 tipuri de elevi:
– elevul olimpic, in general la toate materiile, care isi face mai mereu temele perfect si raspunde mai mereu intrebarilor in modul asteptat, iar rezultatele lui sunt confirmate de olimpiade si alte concursuri
– elevul mediocru, un elev care, desi studiaza la fel de mult ca si cel foarte bun sau poate chiar mai mult, nu este “ghidat” ce sa invete ci incearca sa le descopere pe toate singur prin munca individuala, el nu prea este validat nici de olimpiade
– elevul smecher, care din diferite motive, desi nu e prost, nu (mai) vrea sa invete deoarece lui mai mereu nu i s-a acordat nicio sansa, de aceea el a renuntat complet la lupta si nici macar nu are sansa de a participa la olimpiade
In varianta pe care am trait-o eu, aceste 3 exemple s-ar putea vedea un pic pe dos:
– elevul smecher: este cel pe care il ajuta mult si parintii si educatia din familie, el merge la multe meditatii particulare, in plus, este “ghidat” mai mereu si stie exact ce sa invete ca sa “maximizeze” rezultatele la olimpiade / concursuri
– elevul mediocru: este cel care, desi ar putea sa fie ajutat, nu cere ajutorul nici familiei si nici profesorilor si incearca sa studieze el, cu mintea lui si sa isi traga singur concluziile, de aceea nu o sa aiba rezultate la olimpiade
– elevul olimpic: este elevul care este pus sa faca un salt urias dpdv al unui sport al vietii, el provine dintr-un mediu neprielnic educatiei, apoi se lupta cu colegii sau cu profesorii care il privesc de sus, si care este nevoit sa isi accepte soarta fara a fi luptat
Acum concluziile sper sa le traga fiecare…